Özet
Beyin Dostu Eğitim Ortamları
Her beyin kendine özgüdür. Çocuk seçkisiz bir şekilde ilişkilendirilmiş sinir ağından oluşan beyinle doğar. En büyük şansımız beynin esnek bir yapıya sahip olmasıdır. Beyin yaşantılarla zenginleşir, zenginleşen beyin de yaşantıları zenginleştirir. Çocukluktaki öğrenmeler, gelecekteki öğrenmelerin çerçevesini çizmekte; zenginleştirmekte ya da sınırlandırmaktadır. Her öğrenme, beynin tüm yapılarının uzmanlık alanlarına göre katkıda bulunması ve koordineli olarak çalışması ile gerçekleşir. Beynin sol yarı küresi ile sağ yarı küresi birbirleri ile iletişim içinde çalışırlar. İnsanoğlunun bir konudaki düşünme süreçleri, etkinlikleri her iki yarı kürenin işlevleri ile ilgilidir. Sonuç olarak insanın duyguları düşünceleri, tüm davranışları beynin birçok alanının birçok işte uzmanlaşmasının ve aynı zamanda çok yönlü, karmaşık ve çok iyi düzenlenmiş koordinasyonun ürünüdür.
Bu bağlamda bilgi çağının öğretmeni, bilgiyi aktaran kişi değil, çocukların bilgiye ulaşma, öğrenme ve bilgiyi üretme yollarını kazanmalarına kılavuzluk eden kişidir. Okul ise bizi heyecanlandıran, harekete geçiren, şiirsel ve güzellikler içinde barındıran bilgiyi araştırma yeri olmalıdır.